مسوت اوزيل؛ بيشتر روبينيو تا زيدان!

کهکشانی ها
NEWS SPORT
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان REAL MADRID و آدرس rmanews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طرفداري– انتقال مسوت اوزيل به آرسنال باعث بروز مخالفت ها و نارضايتي هايي به ويژه در بين هوادارن رئال شده است و همه منتقدين انگشت اتهام را به سوي سران رئال نشانه رفته اند، اما بخش اسپانيايي سايت بين المللي Goal روايتي ديگر از اين انتقال را به ميان آورده است.

اوايل تابستان، هنگامي كه ليگ اسپانيا به تازگي به پايان رسيده بود، مسوت اوزيل به قصد تمديد پيش از موعد قراردادش وارد دفتر فلورنتينو پرز در برنابئو شد، ولي در كمال ناباوري رئال تمايلي به تمديد پيش از موعد قرارداد اوزيل از خود نشان نداد. پس از پخش شايعه وار اين خبر، باشگاه هاي سرشناس اروپايي زيادي، از ايتاليا تا انگليس، علاقه خود را به جذب "شماره 10" نشان دادند. اين اخبار، لرزه هاي كوچكي بودند كه خبر از يك زمين لرزه بسيار قوي در آينده مي دادند.

خبر جدايي مسوت اوزيل از رئال مادريد و پيوستنش به آرسنال، در آخرين لحظات مهلت نقل و انتقالات، مثل بمبي منفجر شد و براي طرفداران رئال موجي از نااميدي و ناراحتي به بار آورد.

سال 2010 مسوت اوزيل بعد از درخشش در جام جهاني به مبلغ 18 ميليون يورو از وردربرمن خريداري شد و در سه سال گذشته وي با ارائه عملكردي درخشان، نشان داده است كه مي تواند در تيمي در مقياس و سطح رئال نيز موفق و تاثيرگذار باشد.

توانايي او در پيدا كردن نقاطي براي نفوذ در خط دفاعي حريف، استعداد او در قرار دادن بازيكنان تيم خودي در موقعيت گل و قدرت او در بازيخواني حريف باعث شد كه او به يكي از برترين بازيكنان "شماره 10" دنيا تبديل شود و ارزش خود را تا سه برابر افزايش دهد.

شايد تنها نقطه ضعف بزرگ او در ابتداي ورود به رئال مادريد،‌ ضعف قدرت بدني بود كه با تمرينات مستمر تا حد قابل قبولي اين نقص را نيز در خود برطرف نموده بود و در امر تمام كنندگي و گل زني نيز به ثبات خوبي رسيده بود.

به عقيده اكثر كارشناسان، او يك نابغه در فوتبال است كه در دنياي امروزه فوتبال، كمتر كسي مثل او وجو دارد و در نبود ليونل مسي و كريس رونالدو بدون شك وي يكي از بخت هاي اصلي به دست آوردن عنوان مرد سال دنيا به شمار مي آيد. اوزيل به خاطر هنري كه در نمايش فوتبال دارد، بيشتر شبيه به جادوگر است تا شعبده باز و او كسي است که نبايد از مادريد مي رفت. حيف براي رئال مادريد كه به نظر مي رسد پول ناشي از فروش اوزيل را به درخواست هوادارن خود ترجيح دادند.

 رفتن اوزيل به آرسنال به منزله يك شكست براي او مي باشد، چون او در يكي از بهترين تيم هاي حال حاضر دنيا، به مدت سه سال بازيكن ثابت بود و محبوب هواداران و شماره 10 رئال را نيز به خاطر هواداران و فشار آنها بر باشگاه بر تن مي كرد.

اما اكنون وي به آرسنال مي رود، تيمي كه از صدر جدول ليگ جزيره مدت ها است كه فاصله گرفته و در اروپا نيز ديگر رقيب جدي به شمار نمي رود. نزديك به هشت سال است كه هيچ عنواني كسب نكرده و به نظر نمي رسد كه به اين زودي ها نيز توانايي چنين كاري داشته باشد. غير ممكن است كه از اين انتقال چيزي به جز احساس ياس نصيب انسان شود. شايد تنها دليل منطقي براي اين انتقال، سود مالي بيشتر و درآمد هفتگي 130.000 پوندي باشد.

اما در اين انتقال باشگاه رئال فقط قرباني شده است، چون خود اوزيل مايل به ترك برنابئو بوده است و كسي وي را مجبور به رفتن به لندن، نكرده است. چرا؟ چون آن طور كه مي خواسته قرادادش تمديد نشده است.

دليل ترك رئال توسط اوزيل در پيوستن گرت بيل به باشگاه نمي باشد. چون بازيكني در سطح اوزيل و جايگاه او، چنين افكاري را به خود راه نمي دهد. به نظر دلايل اقتصادي و قراردادي نقش پررنگ تري در تصميم اوزيل داشته اند تا دلايل فني و تاكتيكي. شايد اگر اين اتفاق امسال رخ نمي داد، در چند ماه آينده و يا فصل آينده حتما به وقوع مي پيوست.

عوض شدن مكرر مشاوران و مديران برنامه اوزيل و اصرار وي به اسپانسرها و خود باشگاه رئال براي تمديد قرارداد،‌ همه نشان از عدم رضايت اوزيل مي دادند و اگر بهتر به قضايا نگريسته شود، شايد اين انتقال چندان شگفت انگيز نباشد.

به هر حال باشگاه رئال خلا و كمبود اوزيل را پر خواهد كرد، ولي حيف كه اين "شماره 10" اعجاب انگيز ديگر نمي تواند با رئال به موفقيتي برسد. اوزيل مي بايست بيشتر تلاش نمايد، بدون اين كه  ترسي از رقابت با هم تيمي هايش بر سر جايگاه ثابت در تيم داشته باشد. ولي براي اوزيل هم بدون خديرا، رونالدو، راموس، ژابي، دي ماريا و كاسياس رسيدن به موفقيت سخت خواهد بود.

آيا اوزيل به اين چيزها فكر كرده است؟ فقط زمان مي تواند نشان دهد كه در اين راه او به زيدان ديگري تبديل مي شود و يا يك روبينيو باقي خواهذ ماند؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 15 شهريور 1392برچسب:, ] [ 16:41 ] [ محمدمیرعالی{مدیر وب} ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشیو مطالب
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 105
بازدید هفته : 137
بازدید ماه : 129
بازدید کل : 30500
تعداد مطالب : 841
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1